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Basmalla & Abjad

mohalamine

Membre d'honneur
Assalamu Alaykum

ā/' ا1y/ī ي10q ق100b ب2k ك20r ر200j ج3l ل30sh ش300d د4m م40t ت400h ه5n ن50th ث500w/ū و6s س60kh خ600z ز7` ع70dh ذ700H ح8f ف80D ض800T ط9S ص90Z ظ900gh غ1000

Après avoir constaté que les quatres (4) lettres "BA" = 2, "SIN" = 60, "NOUN" = 50 et "YA" = 10 sont les seules à ne pas se répéter dans la Basmalla, Un calcul Abjad donne 2+60+50+10 = 122 et je me suis permis de déduire que non seulement la somme 1+2+2 = 5 comme les cinq prières, les cinq piliers mais aussi, que les temps de ses prières wajib devraient s'éffectuer comme suit :

1 prière pour la salat al Soubh
2 prières Zouhr et Asr
2 prières Maghreb et Isha'i

c'est à dire, exactement comme le font les chîtes

Soubhanallh wa ALLAHU A'ALAMU

les deux premiers mots qui constituent "bismillah" comptent 7 lettres comme les "septs repétés" offertes à Mohammad qui peuvent faire référence aussi bien aux septs jous de la semaines et aux septs Directions qu'à la sourate Al FATIHA que l'on repète à chaque prière et aux 14 Ma'sums dont le premier est Abu Al qasim, Mostapha al Amine MOHAMMAD Ibn Abdullah:saws: celui du milieu le 7ième donc Mohammad Al Baqr:as: et le Dernier ( 7ième après celui du milieu) Mohammad Al Mahdi(atf)

Après bismillah ce sont les 12 letrres "Ar rahmane Ar rahîme" comme les 3X4 sections des membres supérieurs et inférieurs du corps Humain ( main, bras , avant bras) et ( pied, jambe, cuisse)

Le drapeau Iranien avec les Quatres Lunes comme les mois sacrés parmis les Douzes mois font aussi penser aux quatres ALI:as: parmi les 12 IMAMS Ahl ul Bayt puisque ALI:as: est connu comme étant HARAM ALLAH car il n'a jamais adoré d'idôle selon même les sources des frères Sunnites.

Le reste du corps humain qui forme le mot Mohammad en Arabe et la MAIN ont déjà été mentionné dans de précédents posts.

Sourate 12 Yousouf

:eek:pen:​
105. Et dans les cieux et sur la terre, que de signes auprès desquels les gens passent, en s’en détournant!
106. Et la plupart d’entre eux ne croient en Allah, qu’en lui donnant des associés. :close:

Sourate 41 FUSSILAT ( Les Versets détaillés)

:eek:pen:53. Nous leur montrerons Nos signes dans l’univers et en eux-mêmes, jusqu’à ce qu’il leur devienne évident que c'est cela (le Coran), la vérité. Ne suffit-il pas que ton Seigneur soit témoin de toute chose? :close:


Sourate 51 Ad DARIAT ( qui éparpillent )

:eek:pen:​
20. Il y a sur terre des preuves pour ceux qui croient avec certitude;
21. ainsi qu’en vous-mêmes. N’observez-vous donc pas?
:close:



Maa Salaam
 
Salam Mohalamine,


A noter que
Ba=2.

Bismillah===> B-ismillah.


1)"Tout ce qui est dans le Coran est dans la Fâtiha ; tout ce qui est dans la Fâtiha est dans "Au Nom de Dieu, Le Tout-Miséricorde, Le Très-Miséricordieux" ; tout ce qui est là-dedans est dans le Bâ' et tout ce qui est dans le Bâ' est dans le point et je suis le point sous le Bâ'"

Imâm 'Ali (saws).



2)"Moi et Alî, nous sommes une seule et unique Lumière".



Remarquons maintenant que :
Bismillah veut dire "Avec" le nom de Dieu.

Le "Ba" designe le "Avec".

Or Ali aleyhi salam et Mohammad salallahu aleyhi wa ale wa salam sont une seule et même Lumière.
Ali aleyhi salam est le point sous le Ba
Et le Ba = 2

Ils sont donc le Ba.


En arabe on dit : "Bi" pour dire avec.
La création a été faite "Avec" Mohammad salallahu aleyhi wa ale wa salam et Ali aleyhi salam.

Faite avec le Ba.
 
Shukran

Salamu Alaykum wa rahmatullah wa barakatuhu


Merci NUR-AYN, votre réflexion est fantastique, je vous encourage à y perséverer et nous y découvrir d'autres trésors cachés.

Je souhaiterais aussi interpeller l'ami SAM qui avait commencé par developper une réflexion fort intéressante sur le "AIN" mais qui avait été perturbé par les difficultés techniques du site si je ne me trompes pas.

Cher SAM Pourriez vous s'il vous plait étancher notre soif sur cet "AYIN"

Sincères remerciements à tous pour vos efforts afin de nous sortir es ténèbres à la Lumière grâce à Al Imane.


Maa Salaam
 
Bonsoir

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Salut l'ami Mohalamine et Nur-Ayn,

Je vous souhaite une heureuse journée de Paix et de Fraternité,

Je salue fraternellement votre requête Mohalamine et je souhaite sincèrement répondre favorablement. Aussi, comme vous le savez la rubrique "DIVERSION" ne proposait qu'une simple et courte réflexion sur certains aspects de quelque lettres de l'alphabet arabe. Cependant, il se peut que je revienne dans un délai raisonnable pour terminer ma réflexion sur d'autre lettre afin d'alimenter et d'animer le débat sur d'autre plan de la conscience. Etant donné que cette semaine, je suis pris dans une vive activité d'ordre familial, je tâcherai de poursuivre très bientôt, par la permission de mon Seigneur Allâh.

Dans l'attente de vous relire cher ami, je vous souhaite mille bonne nouvelles, avec toute mon amitié le plus sincère votre ami sam. :happy:
 
Basmalla et Numerologie

Salam

Poursuivant sur les lettres "BA" , " SIN " , " NOUN " et " YA " qui sont les seules qui ne sont pas repetés dans la BASMALLA, et en "empruntant" à NUR-AYN avec sa permission le BA = 2, ce, dans l'ordre alhabétique arabe, nous constaterons aussi que SIN = 21, NOUN = 14 et YA = 10.

2+21+14+10 = 47 et la sourate N° 47 est MOHAMMAD;

d'autre part comme nous l'avions vu par l'abjad de MOHAMMAD:saws: = 92 et ALI:as: =110, nous avons 9+2 = 11 et 110 = 11 si l'on ommet le zéro de même donc, 4+7 = 11.

Elle a 38 versets et 3+8 = 11

La Sourate Mohammad N° 47 porte le numro chronologique de revélation de 95; 9+5 = 14 ( MASUMINES? ALLAHUA'ALAMU).

Si un Arabophone arabophile du forum pourrait nous developper un petit lexique coranique et islamique avec ces quatres lettres pour voir ce qu'elles pourraient signifier par les mots, celà nous ouvrirait peut être d'autres horizons ALLAHU A'ALAMU. ( BI YA SIN avec SIN = SIN-NOUN celà aurait il un sens ? par exemple !).

En outre , Comme l'a dit L'IMAM ALI:as: , Le point sous le "BA" apparait sur le "NOUN" de RAHMAN et deux points sous le "YA" de RAHIM, Avec votre permission , l'idée qui me passe en tête est que le point sous le BA reflète ce que NUR-AYN a mentionné plus haut et le deux points ous le "YA" ne symboliserait ils pas les Deux SAINTS HOMMES Attendus à la FIN du TEMPS à Savoir L'IMAM AL MAHDI ( ATF) et ISSA ibn MARYAM - JESUS:as: surout par à leur positionnement juste avant le dernier "MIM" de la BASMALLA? SAM avait developpé une reflexion sur le "6" - de ce bas monde vers une remontée vers le "DIVIN" et le "9" - inversion du "6". Je vois en ce MIM la même symbolique de la Descente du "DIVIN" ( le Rond O) vers ce bas monde - corrigez moi svp SAM , faut pas que je dérape !.

Maa Salaam
 
Salam aleykum,

Je viens de penser a quelque chose;
Le Prophète salallahu aleyhi wa ale wa salam , a dit( dans le sens):
Au début il y a Mohammad (al mustapha) sawws
Au milieu il y a Mohammad (al baqer) as
A la fin il y a Mohammad. (al mahdi) ajf

Dans la basmalla il y a 3 mim
Bis
millah
Al rah
man
Al rah
im

Le dernier mim venant avec le ya
Ce qui pourrait aller dans le sens de ce qu'a dit mohalamine

 
KHEZR et W F Q

:basmallah
Assalamu alaykum wa rahmatullah wa barakatuhu

Le Savant nabil BADRAWI, dans son introduction au Du'a en général et Celui de Kumayl en particulier, puisque c'est dans la traduction et la transcription de celle ci aux éditions Al bouraq cite ce verset:


وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ ﴿١٨٦﴾

" Si Mes Serviteurs t'interrogent à Mon sujet: Je suis proche, Je réponds à l'appel de celui qui appelle, lorsqu'il M'appelle. Qu'ils Me Répondent (eux aussi) et qu'ils aient confiance en Moi; Peut être seront ils alors guidés" (Q, II, 186)

Examinons plus attentivement ce verset qui se trouve être le seul du qur'an à compter sept fois le pronom de la première personne.

"Si Mes serviteurs t'interrogent à Mon sujet...."

Allah:azwj: retire le messager en tant qu'intermédiare entre lui même et son serviteur contrairement aux autres circonstances pour différents objets d'interrogations et Il répond directement. Il ne dit pas comme à l'accoutumée "Dis leur".

Celà ne devant pas être compris selon l'étendue des directions spatiales...

L'appel divin atteint l'homme par le moyen d'un autre homme que l'on rencontre au niveau de l'existence afin que l'appelé puisse entreprendre le voyage de retour vers ALLAH, lequel voyage consiste en une remontée par les dégrés de l'être. c'est un voyage bien réel, il ne sagit pas d'une plaisanterie ou nullement de rêveries sentimentales. il n'a rien de facile d'où la fin du versetexaminé; "peut être seront-ils (alors) guidés"

Pour l'ami SAM Sayidi Muhyi ed-din Ibn Arabi enseigne que "peut être" venat d'allah:eek:pen::jjl::close: signifie sûrement.

Il est possible dans le contexte de la méditation sur le verset, de relever que le prononm du sujet (je, moi) marque bien l'intérêt tout spécial qu'Allah porte à son serviteur - sa répétition sept (7) fois, fait sûrement allusion au symbolisme du nombre sept qui marque "le retour au (vers le) centre" (= les 6 directions de l'espace et le centre- les 7 cycles temporels symbolisés par les septs jours de la semaineà tous ces indices rendant le sens de la racine arabe wafaqa qui se trouve être la traduction en lettres du nombre d'ordre de ce verset. 6=W, - 80=F et 100=Q,

De même, J'ajoute ç ce qu'a dit le Savant Nabil que la symbolique du chiffre sept concerne aussi les Septs Cieux et les Septs Couches terrestres séparés par une athmosphère terrestre de septs couches selon la Science moderne ( jusqu'a preuve du contraire, la septième étant l'ionosphère ).

Selon ce que l'on dit habituellemnt du symbolisme de la couleur verte et de la végétation renaissante, El -Khidr:eek:pen::as::close:est célébré comme le chef des afrad et qu'il vient au secours des êtres se trouvant en détresse en mer ou dans le désert ( la tradition mentionne également en étroite relation avec lui, Ilyas, ( ELIE) - selon les sources c'est parfois Ilyas qui est maitre des mers et El-Khidr celui des terres, et parfois l'inverse... il y a à developper les symbolisme de la mer et de la terre dans leurs complementarité, ce qui éclairerait mieux certains passages des livres sacrés.

Enfin, "khidr" a pour valeur 890 (600+90+200) - 786 ( basmalla) = 104 supprimons le -0- : 14 ! 7+7 septs repetés !

Donc Cher NUR-AYN vous avez bien vu avec ce MIM des septs repétés.
Il est clair qu'avec l'abjad nous pouvons décoder plusieurs autres signes de la fin du temps selon les Hadiths de Nos saints Imams Ahl ul bayt.

Maa Salaam
 
Abjad:ALLAH et les 12 !

786-92-110

L'abjad du Nom ALLAH = 66 et 6+6 =12 !

Les Noms et Attributs de Dieu dans le Saint Coran = 99 et 9+9=18; 9X9=81, 9/9=1, 9-9 =0

66+99=165!!! de Droite à gauche (lecture arabe Coranique!) =>
5+6+1

soit

5 = Prophète Mohammad:saws:, ALI:as:, FATIMA:as:, HASSAN:as:, HUSSEIN:as:

6 IMAMS après Hussein

1 AL MAHDI:as:


enfin : 1+6+5= 12 !

Curieux, NON? cette synchro symétrique 6699!
 
786-92-110

L'abjad du Nom ALLAH = 66 et 6+6 =12 !

Les Noms et Attributs de Dieu dans le Saint Coran = 99 et 9+9=18; 9X9=81, 9/9=1, 9-9 =0

66+99=165!!! de Droite à gauche (lecture arabe Coranique!) =>
5+6+1

soit

5 = Prophète Mohammad:saws:, ALI:as:, FATIMA:as:, HASSAN:as:, HUSSEIN:as:

6 IMAMS après Hussein

1 AL MAHDI:as:


enfin : 1+6+5= 12 !

Curieux, NON? cette synchro symétrique 6699!
Salam aleykum,

abjad de Allah = 66
sourate ikhlass = 66 lettres
:happy:
 
786-92-110

L'abjad du Nom ALLAH = 66 et 6+6 =12 !

Les Noms et Attributs de Dieu dans le Saint Coran = 99 et 9+9=18; 9X9=81, 9/9=1, 9-9 =0

66+99=165!!! de Droite à gauche (lecture arabe Coranique!) =>
5+6+1

soit

5 = Prophète Mohammad:saws:, ALI:as:, FATIMA:as:, HASSAN:as:, HUSSEIN:as:

6 IMAMS après Hussein

1 AL MAHDI:as:


enfin : 1+6+5= 12 !

Curieux, NON? cette synchro symétrique 6699!

Paix sur toi mon frère,

Il me semble que après l'Imam Hussein (as) il y a 8 imams (as) plus l'Imam Mehdi (as) et non 6.
 
786-92-110

Salaam frère Abu Salih !

Exactement ! l'erreur vient du fait que j'ai pris comme paramètres les NOMS ou ATTRIBUTS de Dieu, et partant, celles des appellations comme " JAAFAR " ( as sadiq :as:) et son noble fils "MOUSSA" (al kadhime :as:) n'en sont pas ( à ma faible connaissance bien sûr!); je précise bien les appellations, à ne pas confondre avec les personnes des Imams portant ces Noms. Si on ajoute ces deux là on en arrive à 14 alors que mon équation porte sur les 12.

Tout comme pour l'équation conjecturale des 3 périodes des 5 prières cités plus-haut d'ailleurs , le 1 (fajr)+2 (Zuhr et asr) +2 ( maghrib et Isha'i) = 5 ; Il faut prend comme postulat de base l'indice des 5 piliers de l'islam , de la foi et des prières avec la lettre Ha = 5 !

Merci d'avoir corrigé ces erreurs comme quoi il y a de la vigilance clairvoyante sur Al-Imane !

Maintenant selon le fiqh (jurisprudence islamique ) la Journée commence quand pour qu'on puisse déterminer la salat du milieu qui est communément admise comme la salat al asr, surtout par les frères sunnites ??? un frère accro des chiffres sur shiachat pense que c'est la salat al fajr selon ses calculs et le fiqh Jaafarite !!!

Ma'a Salaam
 
786-92-110

Salaam frère Abu Salih !

Exactement ! l'erreur vient du fait que j'ai pris comme paramètres les NOMS ou ATTRIBUTS de Dieu, et partant, celles des appellations comme " JAAFAR " ( as sadiq :as:) et son noble fils "MOUSSA" (al kadhime :as:) n'en sont pas ( à ma faible connaissance bien sûr!); je précise bien les appellations, à ne pas confondre avec les personnes des Imams portant ces Noms. Si on ajoute ces deux là on en arrive à 14 alors que mon équation porte sur les 12.

Tout comme pour l'équation conjecturale des 3 périodes des 5 prières cités plus-haut d'ailleurs , le 1 (fajr)+2 (Zuhr et asr) +2 ( maghrib et Isha'i) = 5 ; Il faut prend comme postulat de base l'indice des 5 piliers de l'islam , de la foi et des prières avec la lettre Ha = 5 !

Merci d'avoir corrigé ces erreurs comme quoi il y a de la vigilance clairvoyante sur Al-Imane !

Maintenant selon le fiqh (jurisprudence islamique ) la Journée commence quand pour qu'on puisse déterminer la salat du milieu qui est communément admise comme la salat al asr, surtout par les frères sunnites ??? un frère accro des chiffres sur shiachat pense que c'est la salat al fajr selon ses calculs et le fiqh Jaafarite !!!

Ma'a Salaam

Paix sur toi mon frère,

Merci de l'explication, je comprends maintenant :)

Concernant le début de la journée elle commence au coucher de soleil et moi aussi partant de ce principe je pense que la prière de fajr est la prière du milieu et ce qui me conforte le plus c'est que c'est sûrement la prière la plus difficile à respecter et c'est pour cela que Dieu le très haut insiste sur cette prière.
 
les 3 Salats et celle du milieu ... pour Anglophones !

786-92-110

Salaam et je m'excuse pour les non anglophones car on n'a pas assez de temps pour traduire en cette période

ceux qui ont du temps peuvent faire une traduction machine avec www.systran.co.uk ou www.translendium.com

Frère Abu Salih, ICI par contre, ils disent que la Salat dumilieu est la Salat al Zouhr ! et ils ne manquent pas d'arguments (lol !)


THREE SALAT AUTHORISED IN THE QURAN
.
The prayers mentioned BY NAME in the Quran are three:
1- Salat Al-Fajr (Dawn Prayer)24:58
2- Salat Al-Esha (Night Prayer)24:58
3- Al-Salat Al-Wusta (The Middle Prayer) 2:238.
However, 99% of all Muslims in the world claim that God decreed 5 daily prayers.
The following points all confirm that there are only three Salat authorised by God in the Quran:
FIRST:
God tells us that the Quran contains all the details (6:114) and that nothing has been left out of the book (6:38).
If this is the case, and more important, IF WE BELIEVE GOD 100%, then we have to ask why are the names of the other two salat not mentioned in the Quran?
The reply to this can only be one of the following:
1- God forgot to mention the other two! (this option is obviously false, because God does NOT forget).
2- The Quran does not contain all the details (this is also false because God tells us in 6:114 that it does).
3- God did not mention the names of the other 2 salat because they are not important . This is also a false option, if they were not important then they would not be compulsory, as a result to claim that there are 5 compulsory prayers becomes a false claim.
4- God did not mention the names of the other 2 prayers because God wants us to guess them ! Once again this is false, the Quran is not a book of puzzles.
5- God does not mention the names of the other 2 salat because God wants us to uphold our inherited rituals as a second source of law besides the Quran! Once again this assumption is incorrect since it is in violation of 6:114, 7:3 and 5:48. For all the details please go to Millat Ibraheem
6- God does not mention the names of the other 2 prayers, because THERE IS NO OTHER 2 PRAYERS according to the law of the Quran.
THE GENUINE BELIEVERS WILL NOT ACCEPT
ANY OPTION OTHER THAN OPTION 6
SECOND:
Let us read 11:114 where the misunderstanding occurred:
"You shall observe the Salat (Contact Prayers) at the ends of the day, and zulufann min al-layl."11:114
There has been a number of interpretations of the words 'zulufann min al-layl' the ones that are most used are (part of the night) or (during the night) or (some part of the night).
However, none of these interpretations is accurate or in line with the Quranic use of the word 'zulufan' as will be shown shortly.
Traditionally, this verse has been interpreted to mean (you shall observe the prayers at both ends of the day AND part of the night) ….. as a result, the verse was interpreted to be speaking about two Salat at the end of the day PLUS an additional salat during the night, a total of 3 salat. Those who adopt this interpretation give these 3 Salat the names of Salat Al-Fajr (Dawn Prayer, which is mentioned by name in the Quran), Salat Al-Maghrib (not mentioned by name in the Quran), plus Salat Al-Esha (Night prayer, which is mentioned in the Quran by name but with a different time range).
Others have interpreted this verse to be speaking about Salat Al-Fajr (mentioned in the Quarn) and Salat al-Asr (not mentioned in the Quran) plus salat Al-Maghrib (not mentioned in the Quran by name).
All these interpretations rely on names and times of Salat that are not authorised in the Quran. The whole mis-understanding is due to the fact that they have failed to accept that this verse (11:114) in actual fact speaks of TWO Salat and NOT three. This will be apparent once we establish the true meaning of key words in 11:114.
The root of the word 'zulufann' is 'Zulfa'. This word is used in the Quran to mean near or adjacent:
" ..... Those who set up idols beside Him say, "We idolize them only to bring us 'zulfa' (near/close) to God ...." 39:3
As a result, the phrase 'zulufann min al-layl' means the near/adjacent part of the night. The obvious question is : near to what? Nothing can be described as 'near' in absolute terms, the word near can only have a meaning when we have a reference point to which this thing is near to. So now we have to read 11:114 again and see what does God mean by near, near to what? The only other reference points given in 11:114 are the two ends of the day (sunrise and sunset). The words 'zulufann min al-layl' speak of the parts of the night which are adjacent to the two ends of the day (sunrise and sunset).
The adjacent parts of the night (to sunrise and sunset) are : the part of the night before sunrise, and the part of the night after sunset (note that anytime before sunrise and after sunset is defined as night in Quranic terminology).
As a result it becomes apparent that God is giving us in 11:114 the range of two salat. The range for the two salat are the parts of the night that are just before sunrise and immediately after sunset.
Perhaps the word "wa" (which means AND) and which is placed before the phrase 'zulufann min al-layl' is the word that was the main subject of misinterpretation. Many have understood the word 'wa' to mean (and an additional Salat), however, the word 'wa' simply links the two ends of the day with the adjacent parts of the night to give the time range of the two salat. This is not any different than the following example:
If your doctor tells you : You can only have your medicine at miday AND for the following few hours.
What does this mean? Does this mean that you must take the medicine at miday and then take it AGAIN for a few hours after that? or does it simply mean that the time you can take the medicine is anytime between miday and the few hours after that?
Similarly, if God tells us to observe the Salat at the ends of the day 'and' for the adjacent hours of the night, it is the same thing. The word 'and' in 11:114 does not indicate an additional third prayer.
With reason, it can be proved that this is the ONLY logical explanation of this verse:
1- A command to observe the salat at the two ends of the day (without the inclusion of the phrase 'zulufann min al-layl'), does not provide us with any indication as to when exactly these two Salat are to be observed. This is because the ends of the day (sunrise and sunset) are mere points in time that are no longer than a minute each. Surely God does not expect all believers to observe the salat only during the few seconds that it takes the sun to rise or set? It is only with the addition of the words "zulufan min al-layl" in the same verse that the command indicates a time range when these two salat should be observed.
2- To get round this tricky situation some have claimed that we can observe the Salat around the two points and not only during the actual sunrise/sunset, but this is equally unacceptable. This interpretation gives rise to a new valid question : Does this mean that we may observe the Salat anytime before or after sunrise/sunset? Is it only before sunrise/sunset? Is it only after sunrise/sunset? It is obvious that we would be left without any clues as to when exactly to observe these two Salat unless we accept the further clarification given by the phrase 'zulufann min al-layl'. This phrase confirms that it is the night side of the sunrise and sunset that the salat may be observed.
The two Salat at the ends of the day that are spoken of in 11:114 are given specific names in the Quran. They are Salat Al-Fajr (Dawn Prayer) and Salat Al-Esha (Night Prayer).
THIRD:
Now we come to the third Salat mentioned in the Quran, which is Al-Salat Al-Wusta (2:238).
The word Wusta is a derivative of the word 'Wasat' which means middle. Therefore the words Al-Salat Al-Wusta mean 'The Middle Prayer'. Moreover, the notion of a 'Middle' prayer indicates that the number of prayers is an odd number. Consequently, the Salat Al-Wusta is a prayer that lies half way between the two prayers at the two ends of the day. This Salat is due exactly at the middle of the day, i.e. when the sun has travelled half its distance in the sky.
In 2:238 we read the words 'hafezu ala al-salawaat', which mean (you shall persevere with your prayers). The word 'Salawaat' is plural and speaks of more than two prayers. If they were only two prayers the word used would have been 'Al-Salatayn' (the two prayers). Moreover, if God was speaking about the concept of prayer in general, and without referring to the number of individual salat, the words used would have been "hafezu ala al-salat" as we read in many other verse.
The Salat Al-Wusta can be observed from the moment the sun begins its descend from its highest point at midday (duluk al shams) until the darkness of the night starts (ghasaq al-layl), which is at sunset:
"You shall observe the Salat (Contact Prayer) from when the sun declines from its highest point up till the 'ghasaq al-layl' (the darkness of the night)." 17:78
P.S. The darkness of the night starts to set in at sunset. And that is when the Salat Al-Wusta ends.
FOURTH:
God tells us that the time of each prayer is precisely appointed "kitaban mawqootan" 4:103. The word "kitaban" which means BOOK refers to the Quran, or to 'that which is written'. The deliberate use of this word by God confirms to us that the precise appointed time for each of the prayers is given in the Quran. Once again this conforms to the fact that the Quran contains all the details.
Now let us assume that the total number of prayers every day is five, then where in the Quran do we find the appointed time for the claimed 'Salat Al-Asr' (afternoon prayer)? When does it start? Similarly, when does the fagr prayer start? When does the claimed 'Maghrib' (sunset) prayer end? (remember if we accept that there are 5 prayers in the Quran, then we cannot interpret the phrase 'zulufann min al-layl' to indicate a time span, but to indicate an additional salat).
It is a known fact that non of the advocates of the five prayers is able to give any Quranic reference for the time spans of all five prayers.
The five prayer interpretation cannot be substantiated by using Quranic evidence.
But if we accept the Quranic truth about the three salat, and accept that the phrase 'zulufann min al-layl' gives the time span for the two prayers at sunrise and sunset, then the times of all three prayers are precisely given in the Quran.
The time for three prayers would thus be as follows:
THE FAJR (DAWN) PRAYER:
This prayer starts when the first thin ray of light is observed in the sky. God gives us the explanation to this when "the white thread of light becomes distinguishable from the dark thread of night at dawn." These words are associatd with the word FAJR in 2:187.
The time for the dawn prayer is also given in the Quran with the words:
" …….. and at dawn as the stars fade away." 52:49
This poetic description of the time for the dawn prayer in 52:49 is very accurate scientifically. The stars start to fade out when the first rays of light appear in the sky, and they are completely gone with sunrise.
The Dawn prayer ends at the first 'taraf' (terminal) of the day which is sunrise (11:114).
Consequently, the phrase 'zulufann min al-layl' which translates to (the adjacent or near hours of the night) give us a very accurate description of the time for the Fajr (Dawn) payer. The Fajr prayer can be observed during the last hour or so of the night when there is light in the sky. This hour/s are still part of the night, this is because day does not begin until the sun rises.
THE ESHA (NIGHT) PRAYER:
The night prayer corresponds to the other end of the day (Sunset). This prayer starts at the second 'taraf' (terminal) of the day which is sunset, and lasts for the adjacent night hour/s when the light has not yet disappeared completely from the sky. The prayer ends when the light has totally disappeared from the night sky.
THE WUSTA (MIDDLE) PRAYER:
The middle or 'Wusta' prayer starts when the sun starts to decline from its highest point in the sky (dulook al-shams) and ends when the darkness of the night starts to set in (sunset).
FIFTH:
The prayer spoken of in 62:9-10 is given special importance as it is a collective prayer, and it is the Wusta (Middle) prayer of the day:
"O you who believe, when the Salat is announced on Friday, you shall hasten to the commemoration of God, and drop all business. This is better for you, if you only knew.
Once the prayer is completed, you may spread through the land to seek God's bounties, and continue to remember God frequently, that you may succeed." 62:9-10
The words 'drop all business' and also the words 'Once the prayer is completed, you may spread through the land to seek God's bounties' indicate that this prayer is in the day hours. The reasoning behind this is that since no one is likely to be engaged in their business and have to drop it in the early hours before sunrise, means that this prayer is not the Fajr prayer. Similarly it cannot be the Esha prayer since God says that after the Friday prayer the believers may continue with their business, no one is likely to be continuing working in the late hours of the night.
Consequently, if this Salat is not the Fajr prayer nor the Esha prayer, this leaves the Salat Al-Wusta. Once again this is strong indication that there are only 3 and not 5.
The reason is simple:
Suppose there are 5 Salat, we know that the Friday prayer is during the day (not night), this means that (in a 5 prayer format) it could be the noon (Zuhr) prayer, or it can be the afternoon (Asr) prayer ……
Which one would it be? If we accept that the Quran contains all the details (6:114), and that the Quran provides explanations for everything (16:89), we would ultimately accept that God would not leave us to guess which prayer in the day is the Friday prayer.
However, if we accept that there are only 3 prayers in a day, then the Jumah Salat (Friday Prayer) cannot be other than the Middle Prayer.
SIXTH:
As we have seen, apart from the Salat Al-Wusta, the only other prayers mentioned in the Quran by name are the Fajr and Esha prayers. These are the two Salat at the ends of the day (sunrise and sunset). The Middle Prayer (Salat Al-Wusta) must be one that is at the middle between the two ends of the day.
Those who insist that there are 5 prayers in the day, believe that the Salat Al-Wusta is the Asr Prayer. However, the time of Asr is NOT the middle of the day, the middle of the day is exactly at duluk al-shams (when the sun starts to decline from its highest point) that is because the sun would have travelled exactly half the distance in the sky and beginning its descent, it is thus exactly half the day.
The Middle prayer (Wusta) thus gets its name as a result of it being exactly half way between the two Tarafai Al-Nahar (sunrise and sunset). The Salat Al-Wusta starts at 'duluk al-shams' and ends at sunset.
SEVENTH:
If we look at verse 24:58, we note that God speaks of 2 Salats (Fajr and Esha ), but only speaks of the TIME of Zahira (zohr). If there is a Salat called Salat Al-Zohr (as the advocates of the 5 prayers claim), wouldn't we expect to see the words 'after Salat Al-Zahira/Zohr' just like God mentions Salat Al-Fajr and Salat Al-Esha in the same verse by their name?
EIGTH:
In the old days, people did not have printed lists of times of prayers and astronomical calculations, etc. They could not do like we do now, turn on the radio or TV or obtain a Prayer Timetable. However, God must have given a means to determine the times of prayers even for those early communities (before the Quran) who did not have the facilities we have today. God must have given them a NATURAL means of determining the times of the prayers.
Today for example, there is no way for the followers of the 5 Salat to know when does 'Salat Al-Asr' starts except through looking at those astronomical tables and lists.
However, with the correct 3 prayer format, we do not need any of these tables. We do not need Prayer Timetable (Imsakeyah).
As long as there is any light in the sky (before sunrise and after sunset) we know it is the time for Fajr and Esha respectively.
With the Salat Al-Wusta it is also very easy. When we see no shadow below us when we stand, we know that this is when the sun is highest in the sky. When we start to see the smallest shadow, this is the beginning of the salat al-wusta, it ends when the sun sets.
It cannot be easier!
NINTH:
Finally we come to the issue of how many Raka to be observed in each Salat.
The cycle of standing, bowing and prostrating while praising and glorifying God is traditionally called a Raka. According to the Quranic law, God did not specify any specific number of Raka to be observed in the Salat, thus it is left to the individual.
More important, the work Raka does not appear anywhere in the Quran, so we must discard it and only think in terms of standing, bowing and prostrating while commemorating God alone.
The advocates of the 5 prayers claim that the number of Raka to be observed during each of the 5 prayers is 24434 respectively.
For a start, and since there are only three Salat decreed by God for the believers, then this 5-prayer format is false. Where did it came from? Probably like all the corruption we inherited in our rituals, they all have routes in the books of hadith (Bukhari, Muslim and others).
The advocates of the 5 prayer format have worked out some calculations based on the Quranic code 19 to claim that this 24434 format has been preserved since Abraham.
These calculations have been proved non significant and cannot be considered in any way as divine signs. For more details on this matter, please go to the following file:
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Some other scholars have claimed that the minimum number of Raka during any prayer must be two. They base their claim on the concession to shorten the Salat at times of war (4:101). They state that if we are given indication to shorten the Salat, then it must be at least two Raka, that is because it is not feasible to shorten the Salat if it were made of just one Raka!
The error in this interpretation is that it is based on the number of Raka and not on the time consumed in our Salat. But as mentioned before, the concept of "raka" is not a Quranic concept. The Quran speaks of standing, bowing and prostration without any time or frequency restrictions, then we may spend the time we wish in any of these positions. In other words, one can spend one minute in the standing position or ten minutes. One could read the Al-Fatiha (The Key) once or ten times. Equally one may praise God during prostration three times or 20 times. One could prostrate once or five times, and so on.
If we add the fact that different people excercise different speeds in uttering their prayers, then we are once again compelled to accept that shortening the salat is related to the overall time we give to the Salat and not to the number of Raka.
The concession to shorten the Salat given in 4:101 is thus a time related one. God is telling us if you normally spend (as an example) 10 minutes in your Salat, you may spend 2 or 3 minutes when you are at war.
It is more logical to think that at times of war when we are in danger of the enemy, that we minimize the TIME we are at risk rather than minimize the number of Raka.
Moreover, this interpretation, which is TIME related, is more logical since it is not based on assumptions that do not exist in the Quran. The assumption of a minimum number of Raka is not in the Quran, plus ofcourse, the whole concept of a Raka is not in the Quran. The Quran speaks of the 3 positions in a specific order but there are no restrictions on the frequency of each. The majority of Muslims prostrate twice in every Raka. The Quran does not specify once or twice or more, hence who is to say that one who prostrates five or six times is in violation of any Quranic command?
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Voir aussi les recherches et analyses du frère Aliadams de shiachat sur les chiffres et les nombres dans le Coran

Please all of my dear friends read the book and start your inner discovery journey now.

Table of Contents
Disclaimer 6
Preface 7
Acknowledgments 8
Introduction 9
Prime Numbers 13
Primality of 1 14
Prime Number History 15
Cryptography 18
Research Methodology 20
The Key Chapter 22
The Key Verses 25
40 is for Maturity 27
Life in the Universe 28
Seal of the Quran 29
The Message 31
Chapter Sequence Numbers 33
New Atomic Model 34
Atomic Number, Mass and Weight 35
Abundance of Elements in the Quran 38
Numerology Systems 40
Abjad Numerology System 40
Alphabet Primalogy System 42
PV of The Key Chapter 45
PV of Oneness of God Chapter 47
PV of the Word Allah 49
Other Primalogy Systems 50
The Merciful Verse 52
PV of the Merciful Verse 55
Merciful Verse Numbers 55
Quran and 2012 57
Quran and 2192 62
Additive Prime Density 63
Further Research 65
Search Methods 65
Numbers in Nature 66
Circle within Circle 66
God’s Equation 67
Fibonacci Numbers 68
The Golden Ratio 69
Perfect Numbers 70
Letter Frequency 73
Letters and the Golden Ratio 77
Further Thoughts 78
Alive Quran 78
Bigger than Infinity 80
Five Domains 81
Body, Soul, and Spirit 83
Dreams and Visions 87
Death or Return to God 88
Nearness to God 90
Man, Animal, and Angel 91
Year Types in Arabic 92
No Chance 94
Helical Particle Waves 95
Duality Nature of Light 96
Kinetic Energy 96
Mass and Gravitational Inertia 97
Elementary Particles 97
Positive-Negative Neutrons 98
Electromagnetic Fields 98
Nature’s Binding Forces 98
Outstanding Issues 99
Nuclear Fusion in the Quran 100
Hijri Date Line 102
Imam Mehdi’s Supplication 105
Conclusions 107
References 109
About the Author 110
Primes Board Game 111
24hr Astro Clock 114
Poems by Author 115
Number Divisibility Rules 116

Salam and may Allah guide us to His Light.

Ali
God >

v0.98.doc http://www.savefile.com/files/2181300
v0.98.zip http://www.savefile.com/files/2181302
v0.98.rar http://www.savefile.com/files/2181304
v0.98.7z http://www.savefile.com/files/2181306

Ma'a Salaam
 
Paix sur toi mon frère,

Je ne sais pas où tu as pris ces informations mon frère mais ça doit être encore une secte parce que eux ne se basent que sur le coran or on sait d'après le très célèbre hadith :

"O vous, les gens, en vérité j'ai laissé parmi vous ce grâce à quoi vous ne vous égarerez pas après moi si vous vous en saisissez: les deux trésors (ath-thiqlayn), l'un étant plus grand que l'autre; le Livre de Dieu, une corde tendue entre le ciel et la terre, et ma famille, les gens de ma demeure. En vérité, ces deux-là ne se sépareront pas jusqu'à ce qu'ils viennent me rejoindre au bassin [paradisiaque]."

Ils disent qu'il n'y a que 3 prières en islam et qu'il n'y a pas de nombre précis de rakaat dans ces prières.

Voilà ce qui arrive quand on délaisse le prophète (saw) et sa famille (as).
 
786-92-110

Wa Salaam frère Abu Salih !

pour les liens il fallait juste cliquer sur : 'SALAT'

http://www.quran-islam.org/176.html
http://www.quran-islam.org/165.html

Justement je méfiais de ce site de la 'SALAT' qui ressemble fort étrangement à celui de la secte des soumis du Dr Rashad khalifa !!!

le second avec les nombres est celui d'un membre de Shiachat, un certain Aliadams, lui, il voudrait aller en discuter avec les savants de Najaf en Irak selon ses dires, reste à savoir s'il est sincère ou si c'est une autre entourloupette pour égarer les profanes...ils sont très rusés ces gens :icon_eek:

Merci encore pour ta vigilance !
 

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